Čert a Mikuláš

02.12.2012 21:47

Milé maminky a tatínkové,

 

v tomto týdnu nás čeká klasický "předvánoční" svátek - oslava svatého Mikuláše. Lidé matně tuší, kdo to vlastně ten Mikuláš byl, a rádi podněcují dětskou fantazii i povzbuzují děti k odvaze, když se mají setkat s tou podivnou trojkou, říci jim básničku, zazpívat, natáhnout se pro balíček s dobrotami.

Vysvětlení, proč my jako křesťané tento svátek neslavíme, by bylo na dlouho - a ani nemáme v úmyslu to nějak rozpitvávat. Já sama jsem byla svědkem hrozné scény, když jsem v červenci přišla pro kamarádku domů, aby šla s dcerkou na koupaliště, a to tehdy tříleté dítě spustilo hrozný křik, že si pro něj jde čert. Ideální je myslím, v malém věku děti tak velkému stresu nevystavovat - vidím to skutečně jako zbytečné. Přesto chápu, tradice je tradice a mnohdy může mít tento zážitek na dítě i pozitivní dopad.

Navštíví-li vás tedy ve středu ta zvláštní partička, myslete prosím na své vyděšené děti. Zkuste pohledat na internetu názory odborníků, tak, aby z čerta vaše dítko nemělo zbytečné trauma. Já jsem narazila na tento článek, který vám můžu doporučit:

https://doma.nova.cz/clanek/rodina/mikulas-ocima-psychologu-nestrasit-chvalit.html

Věřím, že si tento svátek se svými dětmi hezky užijete a že tahle zkušenost bude pro vás i pro ně k dobrému.

Alča